tisdag 22 oktober 2013

Film: Familjetrippen - We are the millers

Jag var och såg Familjetrippen på bio med min pojkvän för ett tag sedan. Jag som rådiggar Jennifer Aniston såg den här filmen som ett måste se 2013.

Filmen handlar om knarklangaren David Clart som blir rånad på allt knark han skulle sälja när han försöker rädda en tjej som har råkat ut för ett gäng. Hans chef blir inte glad och därför skickas han till Mexico för att hämta flera ton gräs och betalningen är 100 000 dollar. David inser att han måste ha en förklädnad och därför frågar han sin granne som har att strippa som yrke Rose, grannpojken Kevin, och den förrymda tonåringen Casey att följa med honom till Mexico och spela en stor lycklig familj. Tillsammans åker de till Mexico för att smuggla ut gräset och spela en stor lycklig svennefamilj. 

Filmen är stundtals väldigt rolig och humorrik, men mot slutet blev det lite långtråkigt och filmen förlorade lite av sin charm. Jennifer Anistons insats gillade jag skarpt och alla de andra skådespelare också. Dock så kan jag tycka att filmen blev en aning överdriven när Kevin både kysste Rose och Casey under 5 minuter, plus också när Aniston skulle börja strippa. 

En sevärd film men räkna inte med några Oscarsnomineringar.


Titel: Familjetrippen - We are the millers!
Längd: 1h 50min
Skådespelare: Jennifer Aniston, Jason Sudelkis, Emma Watson, Ed Helms mm.
Regissör: Rawson Marshall Thurber

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra! Men som sagt, inga oscars ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt så! Fast den var väldigt rolig! :)

      Radera