torsdag 26 september 2013

Serietips: The Mentalist

Under några veckor så har jag och min pojkvän kollat på The Mentalist säsong 1, först kollade vi på Supernatural men vi fattade i stort sett ingenting och gav upp efter första avsnittet. Sen försökte vi med Dexter och kom ungefär 5 avsnitt men vi kom överens över att det var alldeles för segt för vår smak. Men så gav vi The Mentalist en chans och jag fastnade direkt, pojkvännen var inte jätteförtjust men han erkände tillslut i säsongens slut att han tyckte det var bra.

Serien handlar om Patrick Jane som är en självständig konsult som jobbar med Californiga Bureau Of Investigation med förkortningen CBI. Tillsammans med sina kollegor Teresa Lisbon, Kimball Cho, Wayne Rigsby och Grace Van Pelt löser han mordgåtor som ingen annan klarar av. Patrick Jane kan läsa tankar och hypnotisera människor vilket gör serien lite spännande. Under seriens gång får vi också följa Janes besatthet att fånga Red John som dyker lite tätt som tätt.


Jag har kollat klart på säsong 1 och kan säga att jag är mycket imponerad och att detta är en serie i min smak. Spänning, mysterium, jordnära karaktärer, och så en liten gnutta humor. Jag är en sucker för kriminalserier och älskar den här. Patrick Jane är en blandning mellan Sherlock Holmes, Bones och Spencer från Criminal Minds. Alltså alla mina favoriter inom kriminaltvserierna. Det är spännande mord och det är nästan alltid roliga och genomtänkta twistar som bara gör serien


En serie som jag kommer fortsätta att kolla på och ja, den är redan en stor favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar