måndag 1 april 2013

Filmer som jag nyligen har sett:

Tänkte tipsa om några filmer som jag har tittat på under den senaste tiden. :)

En favoritfilm som jag har sett hur många gånger som helst är The Breakfast Club. Den handlar om fem ungdomar som har fått kvarsittning en lördag, dom är alla olika och umgås inte med varandra i skolan. Ju mer av lördagen som går, ju närmare kommer dom varandra.

Jag älskar hur dom har blandat karaktärer, även om det finns den populära tjejen, sportfånen, nörden, badboyen, så är allt så himla rätt. Man kan ju inte låta bli att känna igen sig i alla karaktärer och hitta drag av sig själv. När filmen är slut vill man bara se fler filmer från 80-talet och FINNS DET EN FORTSÄTTNING? Nej men, slutet känns lite tråkigt. Hade gärnat kollat mer vad som hände med dem efter lördagen. Började dom umgås? Blir Andrew och Allison ett par? Jag räknar denna som en klassiker och den var ju faktiskt väldigt stor under 80-talet, har ni missat denna film så har ni missar mycket!

 En djävulsk romans handlar om styvsyskonen Sebastian och Kathryn. Sebastian är en riktig charmör och har snart charmat hela New Yorks tjejelit. Kathryn har inget samvete alls och är elak, falsk och manipulativ. Kathryn och Sebastian slår vad om att om han lyckas förföra den pryda Annette Hargrove innan sommaren är slut så får Sebastian Kathryn, men om Sebastian misslyckas så får Kathryn hans bil.

Jag älskar den här filmen för den är så himla himla himla knäpp men fin. Jag har sett den flera gånger och det går ju inte bara att tröttna. Har nog aldrig gillat en scen så mycket som när Anette åker upp för rulltrappan och Sebastian bara står där uppe och är skit snygg med en blick som skulle kunna döda. En film som alla borde se innan man dör.
200 cigarettes utspelar sig i New York på nyårsdagen. Vi får följa olika ungdomar och får se hur dom spenderar sin nyårsnatt innan tolvslaget. Alla har någon koppling till varandra och kommer hamna på samma fest senare på natten.

Jag tycker att filmen är riktigt fin och alla kläder är helt underbara. Ben Affleck är riktigt snygg i den här filmen och att åka över till New York har aldrig varit med lockande. Har också sett den här hur många gånger som helst och kan inte tröttna! Det är ju något magiskt med alla filmer som utspelar sig i New York eller hur?

Chalet girl handlar om Kim Matthes som är 19 år och skateboardproffs. Eller hon var det iaf. Efter familjehändelser så antar Kim en rejäl utmaning. Hon ska till alperna och arbeta på en skidort för en rik affärsman. Där spenderar hon sina dagar med att laga mat, servera familjen och städa. Men med det så betyder det också att hon måste lära sig att åka skidor.

Åh, den här filmen var riktigt mysigt. Den fick mig att längta lite tillbaka till vintern och julen. Är det något jag tycker om är det sportfilmer, spelar egentligen inte så stor roll vilken sport det handlar, jag blir lika intresserad iallafall. Den här filmen är väldigt mysig och passar perfekt för en tjejkväll med chips framför. Ska jag nämna också att Ed har aldrig varit snyggare i denna film? ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar