tisdag 25 december 2012

Filmtips: Harriet the spy: blog wars


Harriet är en tonåring som dokumenterar allt i sina skrivhäften. Hennes största dröm är att få skriva skolbloggen, men då måste hon först tävla mot Marion. Harriet har bestämt sig för att blogga om den super kända tonårskillen Skandar Hill. Ett stort bloggkrig bryter ut och Harriet måste bestämma sig om det är värt att förlora sina vänner för en blogg?      
                                             
Jag gillade den här filmen mycket, den är rolig och välgjord, och eftersom jag själv bloggar så kände jag igen mig väldigt mycket. Jag tycker om själva iden med filmen och när jag var mindre så minns jag att jag läste en bok om Harriet. Ska nog ta och leta reda på den. Jag vart faktiskt lite inspirerad av Harriet, jag vill också dokumentära allt och alla i fina skrivhäften. 

Filmen är helt klart sevärd, det är en typisk tjejfilm som passar utmärkt om man ska ha tjejerna hemma på filmmys. Det är ingen film som berör och det var ingen film jag föll pladask för, men jag gillade den! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar